Wednesday, December 14, 2005

Arkadaslar,
Cevaplariniz ve ilginiz icin tesekkur ederim. Dun Figen (Yemek ve Biz) bana attigi emaille isin hukuki boyutuna dikkatimi cekti ve diger bazi sorulariyla aciklik getirilmesi gereken konulari belirlememe yardimci oldu. Ben de bu fikir alisverisini hepimiz rahatlikla takip edebilelim diye bu blogu aldim.

Oncelikle Pim'in yaptigi gibi firstgiving sitesinde bir hesap actirma kosullarina baktim. Bu is icin yillik uyelik istiyorlar. Yaklasik $150. Ayrica toplanan paranin %7 civarinda bir kismini kesiyorlar. Bu sartlarin bize uygun olmadigini dusunuyorum. Bunun yerine Turkiye'de bir hayir dernegi ile calismak bircok acidan daha iyi olur bence. Hem teknik ve diger konularda kolaylik saglar, hem de para verecek kisilerin bu isi daha guvenle yapmasini saglar. Umuyorum ki elde edilen gelirin nereye kanalize edilecegi konusunda soz hakkimiz da olabilir. Eger boyle yaparsak, bize dusen sadece cazip bir hediye listesi ile ortaya cikmak ve olayin reklemini yapmak olacak, bir de tabii kazananlari saptayip hediyelerin ellerine vaktinde ulasmasini saglamak. Baslangic icin bence uygun, bilmem siz ne dusunuyorsunuz?

3 Comments:

Blogger fethiye said...

Turkiye'deki hayir kurumu ile calismak, mumkunse bir kac bankada hesap actirip havaleyle toplamak galiba en gecerli yol. Bu isleri yapabilecek, Turkiye'de olup da ilgilenebilecek bir kac kisi cikarsa.

Ayrica Amerika'da da bir cok oyucumuz var. Onlar icin de ben Cek toplama isini ustlenebilirim. Paypal uzerinden de odeme alinabilir. Ayni sekilde hediye listesini de Turkiye, Amerika ve belki baska ulkeler icinde gerceklestirebiliriz, posta masraflarini enaza indirmemize katkisi olur.

12/14/2005 9:47 AM  
Blogger ycurl said...

merhabalar,
Zinnur boyle bir girisim baslatman gercekten cok guzel. Benim merak ettigim bir kac soru var. Birincisi Turkiye'deki bazi kurumlarin isleyislerinin aksak yurudugunu dusunursek secilecek hayir kurumunun ne oldugu cok onemli. Ikincisi belli hedefler koymayi planliyor musunuz? Mesela ilk olarak okumaya muhtac olan cocuklara yardim bilemiyorum bir suru ihtiyaci olan gruplar belirlenebilir. Mesela burada Yesim Yonter adinda bir bayanin kurdugu kanser hastalari icin bir dernek var. Yaptigi Turkiye'de kanser tedavisi gorup ihtiyaci olan ozellikle cocuk ve gencleri buradaki kanser hastanesine getirmek. Mesela bu kisilerden birisi kemik kanserini yenip sonra basari bursu alip university of Austin'dan mezun olmus. Genel bir hayir anlamindan cikip bunun daha spesifik ihtiyaci olan gruplara yoneltilmesinin daha olumlu oldugunu dusunuyorum. Arti para yardimi yaninda moral desteginin de cok onemli oldugunu dusunuyorum. Mesela kimsesizler yurdunda kalan bir cocuk icin Amerika'da ki bir abladan mektup almasi onun icin degerli birsey.
Belki verdigim kucuk detaylar ama gonullu olarak calisan hayir kurumlarinin pek cok burokratik engelin agirliginda ezilmeyip daha verimli calistiklarina tanik oldum.
Eger bu konuda yardimim olursa ben de elimden geleni yapmak isterim.
Sevgiler, Nevin

12/15/2005 9:47 AM  
Blogger zinnur said...

ycurl, artik hangi konuya odaklanmak istedigimiz belli oldu gibi. Onumuzdeki gunlerde bu konuda bir sey yapip yapamayacagimiz da belli olur. Su anda blogcu arkadaslarin katilimi gordugun gibi fazla degil ama umarim artar. Gonullu calisan hayir dernekleri konusunda soylediklerine kesinlikle katiliyorum. Ama boylelerini bulmak kolay degil; bizim o sekilde calismamiz ise cografi olarak dunyanin dort bir yanina dagilmis oldugumuz dusunulurse yine pek kolay degil. Yine de ben ne yapabilsek kardir diye dusunuyorum. Yardim etme istegin, yorumun ve verdigin bilgiler icin tesekkurler.

12/17/2005 3:26 PM  

Post a Comment

<< Home